пʼятницю, 14 квітня 2017 р.

Дитячі альбоми. Огляд та класифікація.

Альбоми – це саме те, що колись мене вразило. Я не один тиждень розглядала картинки в інтернеті, роздивлялася детальки, дивувалася, наскільки це копітка робота. Я, в кого ні праці як предмету не було в школі, ні певних нахилів до суто дівчачих справ ніколи не спостерігалося, навіть уявити не могла, що буду колись щось подібне робити сама. Мені просто подобалося. 




Памятаю, забрела в якийсь інтернет-магазин, подивилася, що це нереально дорого і закрила. Я навіть в планах не мала зробити коли-небудь альбом. Потім випадково надибала у ТЦ недалеко від дому магазин з товарами для рукоділля. Випадково потрапила на демонстраційний МК. На моїх очах робили сторінку. Я була в захваті. Вживу все виявилося ще крутіше, ніж на картинці. Пізніше я сходила вже на платний МК. Потім ще на один. Потім я вже роблю альбом. Заводжу блог. І все…. Мене затягнуло.
І сьогодні, через  п’ять з половиною років, а для вітчизняного скрапбукінгу це величезний проміжок часу, я можу чесно сказати, що альбоми ваблять мене і досі. Великі і маленькі, з декором і без, в переплеті і на кільцях.
В цій статті я хочу детальніше спинитися на цьому і спробувати класифікувати, саме в контексті дитячої тематики.

Альбом першого року 


У мене це найпопулярніші альбоми і, по суті, найоб’ємніші за  складністю виконання. Тут декорується кожна сторінка – шість розворотів для 12 місяців малюка плюс ще може бути розворот для фото вагітності «В очікуванні», перші фото з пологового чи виписки, хрещення, перший Новий рік, а також перший День народження.

Це велика робота, і, як правило, тут роблять міцний добротний переплет і основу для сторінок із пивного чи переплетного картону. До такого альбому, крім звичайно самих фотографій, можна додати купу пам’ятних речей – конвертики для бірочки з пологового, тесту на вагітність, першого волоссячка, фото УЗД, таблиці набору ваги і зросту, мамині щоденники, родинне дерево, відбитки ручки та ніжки, записи, перші слова та різноманітні досягнення. Словом усе найважливіше, що відбувалося протягом цього незабутнього і важливого періоду часу.

Варто додати, що назва «Альбом першого року» досить умовна. Бо це ж може бути і альбом за два роки, чи альбомчик взагалі без привязки до віку.

Альбоми в переплеті без декору 
або з частковим декором сторінок

Це ще одна умовна категорія. Альбом має декоровану, часто мяку тканинну обкладинку. Оформляються форзаци, можливо, окремі сторінки всередині. 

Для сторінок використовується цупкий дизайнерський чи крафтовий картон щільністю від 200 г/м2 (а краще від 250 г/м2) . Приклади і МК в мережі по такому переплету можна зустріти, наприклад, як книжний чи на стрічках. Там є певна особливість виконання ущільненого корешка, для того щоб тоді, коли будуть вклеєні фотографії, альбом не «розбух» і мав акуратний вигляд.






Зараз набирають все більшої популярності подібні альбоми. Думаю, на те є декілька причин.
Ціна – витрати матеріалів і часу. На повністю оформлений альбом, описаний вище, піде зо два набори паперу 30х30, декор – набір висічок, чіпборд, мереживо і т.д., папір для підложок для фото, основи для сторінок. І не кожна досвідчена майстриня з набитою рукою зробить його за тиждень.
Фото -  такий альбом має багато сторінок – 25,50,100. І відповідно вміщає багато фотографій. До нього так само можна додати нотатки і плоский декор при бажанні та необхідності.

Альбоми на кільцях

джерело

Такі альбомчики ще простіші до виконання і цілком доступні для початківців. Хоча, одразу додам, що роблять і дуже солідні, далеко не початкові роботи саме на кільцях. Їх не «страшно» робити. Бо якщо раптом сторінка «не вдалась», то це не означає, що робота зіпсована. Цей спосіб кріплення одночасно простий і зручний тим – що сторінки можна додавати і забирати, переставляти місцями. 

Дуже зручно для книги побажань чи альбомчика про святкування дня народження, де будуть і майбутні фото, і побажання від гостей – коли неможливо наперед знати скільки сторінок буде використано, бо заповнюється в режимі реального часу. Той самий ProjectLife – це альбом на кільцях. Так як і у попередньому варіанті – можна зробити з чистими листами, можна з частково декорованими.

Мініки
Я дуже довго недооцінювала такі альбоми. Поки не розпробувала і не розкусила всю прєлєсть цих малюків.
Як правило мініками, мініальбомами називають альбомчики, розмір яких в сумі двох сторін менше 30см. Це звичайно не монументальний виріб, який робиться на вєка”. Часто це маленька історія про одну подію – про прогулянку, про день народження, про якусь поїздку, та просто про один звичайний день. Туди можна вмістити настрій і запам’ятати саме ту мить, яка б загубилася у великому альбомі.


Звичайно, в одній статті важко охопити все. Я не претендую на мегаточність, бо це досить таки умовно. Але надіюся, що екскурс в альбомне діло мені вдався.
Дякую за увагу, і чекаємо ваші роботи по нашому дитячому завдання до 10 травня.






2 коментарі: